ГАСТРОНОМІЧНИЙ ДИСКУРС У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ: ОСОБЛИВОСТІ ІСПАНСЬКОМОВНОГО КУЛІНАРНОГО БЛОГУ

Ключові слова: дискурс, гастрономія, гастрономічний дискурс, жанр дискурсу, кулінарний блог, соціальна мережа

Анотація

Статтю присвячено дослідженню кулінарного блогу як жанру гастрономічного дискурсу, що активно функціонує у комунікативному просторі Інтернету. Розвиток цифрових технологій призводить до формування індивідуалізованого середовища спілкування, у межах якого гастрономічна тематика набуває значної популярності. У ході дослідження було встановлено, що кулінарний блог є креолізованим текстом, що поєднує вербальні та візуальні елементи (фотографії, відео тощо). Він спрямований на обмін кулінарним досвідом, рецептами, спогадами про їжу та заклади, а також на встановлення комунікативного зв’язку з аудиторією. Ми зосередили нашу увагу на дослідженні специфіки іспанськомовних кулінарних блогів, що на відміну від англомовних, франкомовних чи німецькомовних залишаються недостатньо вивченими в межах вітчизняної лінгвістики. Як фактичний матеріал використано блоги популярних іспанськомовних блогерів з Instagram, відібраних за кількістю підписників, дописів та відповідно до рейтингових показників.Проведено аналіз, у результаті якого виділено головні тематичні напрями дописів: рецепти та описи страв, розповіді про заклади харчування, рекламні та інформаційні дописи тощо. Зазначено, що у рецептурній частині публікацій автори часто супроводжують текст особистими емоціями або побутовими деталями, що сприяє створенню ефекту емоційної близькості, завдяки цьому виникає ілюзія, що автор є другом читача. Також установлено, що в межах кулінарного блогу активно використовуються засоби виразності, елементи розмовного стилю, а іноді й фахова гастрономічна лексика, що в сукупності формує особливу стилістику тексту. Результати дослідження демонструють, що кулінарний блог функціонує як багаторівневий інструмент Інтернет-комунікації, оскільки гастрономічна інформація подається з урахуванням емоційної залученості читачів, індивідуального стилю автора та візуального контенту, що забезпечує його впливовість та ефективність у взаємодії з аудиторією. Таким чином, кулінарний блог є простором не лише для передачі рецептів, а й для збереження гастрономічної пам’яті, особистих історій, пов’язаних із приготуванням та споживанням їжі.

Посилання

1. Карпова К.С. Мовний портрет кулінарного блогера. Мовні і концептуальні картини світу. Київ : Київський національний університет ім. Т. Шевченка, 2017. Вип. 59. С. 82–89.
2. Карпова К.С. Мультимедіа англомовного кулінарного блога. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Іноземна філологія. 2017. № 1(50). С. 17–21.
3. Макухіна С.В. Гастрономічний дискурс як фактор міжкультурної комунікації. Індустрія гостинності: стан, тенденції розвитку та перспективи галузі в умовах війни : збірник праць міжнародного науково-практичного форуму, м. Львів, 19‒21 квітня 2023 р. Львів : Фірма «Камула», 2023. С. 371–375.
4. Половинчак Ю.М. Кулінарно-гастрономічний дискурс соціальних медіа в процесах формування національної ідентичності. Science and Education a New Dimension. Humanities and Social Sciences. 2016. IV (13). Issue 82. P. 62–65.
5. Fiorentino D. Food-bloggers : Do they influence customers’ food choices? Venezia : Università Ca’ Foscari, 2019. 206 p.
6. Senyei K. Food Blogging For Dummies. New York: Published by John Wiley and Sons Inc., 2012. 320 p.
7. Shirolkar Sh., Peshave J., Kolapkar A. A study of food blogs – a newer trend that customers follow while choosing restaurants. Journal of Emerging Technologies and Innovative Research. Ahmedabad : Gandhinagar Institute of Technology, 2022. Vol. 9. Issue 6. P. 156–168.
Опубліковано
2025-07-01
Як цитувати
Тєлкова, О. В., & Мішукова, О. М. (2025). ГАСТРОНОМІЧНИЙ ДИСКУРС У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ: ОСОБЛИВОСТІ ІСПАНСЬКОМОВНОГО КУЛІНАРНОГО БЛОГУ . Нова філологія, (98), 137-142. https://doi.org/10.26661/2414-1135-2025-98-17
Розділ
Статті