СУБ’ЄКТ КОМУНІКАТИВНОЇ ОЦІНКИ: ПАРАМЕТРИ ДОСЛІДЖЕННЯ

  • В. П. НОВІКОВ
Ключові слова: оцінка, комунікативний акт оцінки, оцінне повідомлення, суб'єкт оцінки, системно-мовна оцінка, комунікативна оцінка

Анотація

Параметри вивчення суб’єкта комунікативної оцінки розглядаються в контексті порівняння останньої з системно-мовним різновидом оцінки. Виділяють п’ять характерних ознак суб’єкта комунікативної оцінки: зв’язок з учасниками комунікативного акту, багатокомпонентна структура з різним комунікативним статусом складових, актуалізація в складі різних оцінних структур, наявність іллокутівних і динамічних характеристик. Суб’єкт комунікативної оцінки пропонується розглядати як динамічну систему різноструктурних і різнорівневих складових, результуюча дія яких (оцінне ставлення) сприймається адресатом в процесі декодування повідомлення.

Посилання

1. Вольф Е. М. Функциональная семантика оценки / Е. М. Вольф. – М. : Наука, 1985. – 250 с.
2. Воронцова Т. А. Речевая агрессия: коммуникативно-дискурсивный подход : автореф. дис. … докт. филол. наук : спец. 10.02.19 «Теория языка» / Т. А. Воронцова. – Челябинск, 2006. – 43 с.
3. Кашкин В. Б. Основы теории коммуникации : Краткий курс / В. Б. Кашкин. – М. : АСТ: Восток-Запад, 2007. – 256 с.
4. Клюев Е. В. Речевая коммуникация / Е. В. Клюев. – М. : Изд-во ПРИОР, 1998. – 224 с.
5. Колшанский Г. В. Лингвокоммуникативные аспекты речевого общения / Г. В. Колшанский // ИЯШ. – 1985. – № 1. – С. 10-14.
6. Маркелова Т. В. Оценка и оценочность / Т. В. Маркелова // Семантическая структура слова и высказывания. – М. : Изд-во МГПУ, 1993. – С. 107-115.
7. Матвеева Г. Г. К вопросу о речевых стратегиях скрытого воздействия отправителя текста на его получателя / Г. Г. Матвеева // Личность, речь и юридическая практика. Вып.6. – Ростов-на-Дону : ДЮИ, 2003. – С. 122-128.
8. Паршин А. Ю. Эмоции в лингвокогнитивных исследованиях / А. Ю. Паршин // II Международные Бодуэновские чтения : Казанская лингвистическая школа : традиции и современность (Казань, 11-13 декабря 2003 г.) : Труды и материалы : В 2 т. – Казань : Изд-во Казан. ун-та, 2003. – Т. 1. – С.64-66.
9. Пирогова Ю. К. Имплицитная информация как средство коммуникативного воздействия и манипулирования (на материале рекламных и PR-сообщений) / Ю. К. Пирогова // Проблемы прикладной лингвистики – 2001 : Сборник статей / Отв. ред. А. И. Новиков. – М. : Азбуковник, 2001. – С. 209-227.
10. Селиванова Е. А. Основы лингвистической теории текста и коммуникации / Е. А. Селиванова. – К. : Фитосоциоцентр, 2002. – 336 с.
11. Трипольская Т. А. Оценочные стратегии в СМИ / Т. А. Трипольская // Социальные процессы в современной Западной Сибири : сб. научн. статей. – Горно-Алтайск : Горно-Алтайский государственный университет, 2002. – [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://e-lib.gasu.ru/konf/SocPr/2002/sp52.shtml.
Опубліковано
2017-02-28
Як цитувати
НОВІКОВ, В. П. (2017). СУБ’ЄКТ КОМУНІКАТИВНОЇ ОЦІНКИ: ПАРАМЕТРИ ДОСЛІДЖЕННЯ. Нова філологія, (69), 139-144. вилучено із http://novafilolohiia.zp.ua/index.php/new-philology/article/view/295
Розділ
Статті