ПРАКТИКА КРЕАТИВНОГО ПИСЬМА ДЛЯ РОЗВИТКУ СТІЙКОСТІ СТУДЕНТІВ-ФІЛОЛОГІВ

Ключові слова: історії, навички 21 століття, психологічне й емоційне благополуччя, особи, які вивчають іноземну мову, адаптація.

Анотація

У статті аналізується практика креативного письма як інструмент формування стійкості студентів-філологів, а саме майбутніх перекладачів. У роботі термін «стійкість» розуміється як здатність «відновлюватися» від негативного життєвого досвіду, справлятися зі стресом, відновлюватися після травматичних подій і продовжувати рости та навчатися. Установлено, що стійкість включає метакогнітивну адаптацію, комунікабельність, оптимізм, наполегливість і комунікативну ефективність. В умовах нещодавньої пандемії й нинішньої війни в Україні ця навичка набуває ще більшого значення та необхідності розвитку в молодих людей, яким доведеться відновити свої впевненість і силу, щоб відбудувати нашу країну. Автор підкреслює, що одним з ефективних способів формування стійкості у студентів є креативне письмо. Ця практика допомагає студентам стати більш упевненими в собі, підвищує їхню самосвідомість, здатність навчатися, справлятися із травматичними подіями та негативним життєвим досвідом, перероблювати накопичений стрес, сприяє їхній мотивації та залученості. Творче письмо також допомагає студентам сприймати реальний світ, швидко адаптуватися до змін і сприймати їх як частину життя, «розігруючи» у голові різні можливі сценарії подій. Пишучи особисті історії, студенти можуть краще зрозуміти свої думки й емоції, оскільки особисті історії допомагають розвинути самосвідомість. Описано етапи процесу креативного письма, які включають підготовку, інкубацію, просвітлення та перевірку. Автор також наводить приклади вправ із креативного письма, які відрізняються залежно від розміру та складності, можуть займати різний час, диференціюватись відповідно до рівня студентів і використовуватися для повноцінної діяльності чи розминки. Ці вправи можуть бути ефективними у використанні під час викладання та вивчення іноземної мови для формування стійкості студентів і розвитку їхнього психологічного й емоційного благополуччя. Комплексний ефект практики творчого письма як в аудиторії, так і поза нею може значною мірою сприяти розвитку стійкості студентів і надати їм інструмент саморегуляції, який вони зможуть використовувати у своєму майбутньому житті.

Посилання

1. About Resilience. URL: https://www.wellington. ca/en/social-services/about-resilience.aspx (date of application: 18.10.2022).
2. Pearson J., Kordich D. Reaching in ... reaching out: Resiliency guidebook. First Folio, 2017.
3. Kim T., Kim Y. The impact of resilience on L2 learners’ motivated behavior and proficiency in L2 learning. Educational Studies. 2017. № 43 (1). P. 1–15.
4. Oxford R. Toward a psychology of well- being for language learners: The Empathics vision. Positive psychology in SLA. Multilingual Matters. 2016. P. 10–87.
5. Gu Q., Day C. Teachers resilience: a necessary condition for effectiveness. Teaching and Teacher Education. 2007. № 23. P. 1302–1316.
6. American Psychological Association. Resilience. URL: https://www.apa.org/topics/resilience (date of application: 20.10.2022).
7. Resilience in language learners and the relationship to storytelling / K. Nguyen et al. Cogent Education. 2015. № 2 (1). P. 1–16.
8. UNICEF. Language Education and Social Cohesion (LESC) Initiative. Malaysia: UNICEF East Asia and Pacific Regional Office. 2016. URL: https://www.unicef.org/eap/media/1376/ file/Malaysia%20Country%20Report:%20 Language%20Education%20and%20Social%20 Cohesion%20(LESC)%20Initiative.pdf (date of application: 15.10.2022).
9. Sutherland M. Using Storytelling as a Therapeutic Tool with Children. London : Routledge, 1997.
10. Pinkola Estes C. Women who run with the wolves. London : Rider, 1992.
11. DeSalvo L. Writing as a way of healing. How telling our stories transforms our lives. Beacon Press : Boston, 1999.
12. Pennebaker J. Opening Up: The Healing Power of Expressing Emotions. New York : Guilford. 1997.
13. Nichol Ch. URL: https://christinanichol.com/bio/ (date of application: 12.10.2022).
14. Brewster A., Zimmerman R. The Healing Power of Storytelling: Using Personal Narrative to Navigate Illness, Trauma, and Loss. North Atlantic Books, 2022.
15. Botha D. Discover the healing power of writing. URL: https://medium.com/@danie2life/discoverthe- healing-power-of-writing-58c13b9d84f1 (date of application:12.10.2022).
16. Andrews S. The Healing Effects of Creative Writing by Sandra Andrews. URL: https://frolic. media/the-healing-effects-of-creative-writing/ (date of application:13.10.2022).
17. Khanna R. Write Therapy – The wright spirit. URL: http://www.lifepositive.com/mind/ personal-growth/write-therapy/write.asp (date of application: 15.10.2022).
Опубліковано
2023-01-09
Як цитувати
Бовт, А. Ю. (2023). ПРАКТИКА КРЕАТИВНОГО ПИСЬМА ДЛЯ РОЗВИТКУ СТІЙКОСТІ СТУДЕНТІВ-ФІЛОЛОГІВ. Нова філологія, (87), 5-10. https://doi.org/10.26661/2414-1135-2022-87-1
Розділ
Статті