ЕВОЛЮЦІЯ ДИСКУРСУ КІНОРЕЦЕНЗІЙ: ПОРІВНЯЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОФЕСІЙНИХ ТА АМАТОРСЬКИХ ПІДХОДІВ

Ключові слова: аматорська кінорецензія, комунікативна стратегія, комунікативна тактика, професійна кінорецензія, мовленнєвий хід

Анотація

Дослідження демонструє, як комунікативні стратегії у професійних та аматорських кінорецензіях формують сприйняття та вподобання читачів, сприяючи еволюції кінокритики в епоху цифрових технологій. Мета цієї статті – визначити комунікативні цілі авторів вищезгаданих типів рецензій та їхній передбачуваний вплив на читачів через стратегічне та тактичне використання мови. Застосовуючи комунікативно-прагматичний підхід, щоб дослідити, чому читачі частіше надають перевагу аматорським кінооглядам, а не професійним рецензіям, ми встановили стратегічні й тактичні відмінності між ними. Дані для дослідження були взяті з професійних кінорецензій у “The Guardian” та аматорських кінорецензій на “Rotten Tomatoes”, беручи до уваги різноманітні жанри та оцінки. Аналіз показав значні відмінності у використанні комунікативних стратегій і тактик у професійних і аматорських кінорецензіях. По-перше, дві третини всіх виявлених стратегій трапляються в аматорських кінорецензіях. По-друге, для обох типів рецензій властиве домінування інформативно-комунікативної стратегії, що підкреслює її узгодженість із основною метою кінорецензії – надати стислу, об’єктивну інформацію, однак автори професійних кінорецензій схильні уникати тактики авторської самопрезентації. По-третє, емоційно-мотиваційна комунікативна стратегія, метою якої є звернення до цінностей і досвіду аудиторії, більш поширена в аматорських кінорецензіях, таким чином сприяючи особистому залученню читачів та кидаючи виклик звичайним поглядам. Автори професійних рецензій навпаки надають перевагу об’єктивному аналізу технічних і галузевих аспектів фільмів, що відрізняє їх від емоційного наповнення аматорської критики. З огляду на це аматорські відгуки часто здаються більш близькими та персоналізованими, що може підвищити довіру до них. Професійні рецензії, як правило, характеризуються відстороненим тоном та фокусом на подачі фактів і критичній оцінці. Хоча такий підхід є більш об’єктивним, його вплив на читачів може нівелюватися. Отже, результати дослідження вказують на подвійну роль кінокритики у задоволенні як суб’єктивних, так і об’єктивних очікувань читачів.

Посилання

1. Зьомко У.В. Лінгвокультурні, текстотвірні та гендерні особливості рецензії у кінокритиці (на матеріалі англійської та німецької мов) : автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.04. Львівський національний інститут ім. Івана Франка. Львів, 2019. 20 с.
2. Кондратенко Я.О. Комунікативні стратегії й тактики вираження толерантності в сучасному газетному дискурсі. Сучасні філологічні дослідження та навчання іноземної мови в контексті міжкультурної комунікації. 2018. С. 179–183.
3. AlMamoory S., Abd S.N. Linguistic Strategy in Online Digital Communication: A Pragmatic Study. Journal of Media, Culture and Communication. 2024. 4. P. 10–21. URL:
h t t p s : / / w w w . r e s e a r c h g a t e . n e t /publication/380585943_Linguistic_Strategy_in_Online_Digital_Communication_A_Pragmatic_Study (last accessed: 01.12.2024).
4. Breuer J., Wulf T., Mohseni M. New Formats, New Methods: Computational Approaches as a Way Forward for Media Entertainment Research. Media and Communication. 2020. PP. 147–152. URL: https://www.researchgate.net/publication/343628734_New_Formats_New_Methods_Computational_Approaches_as_a_Way_Forward_for_Media_Entertainment_Research (дата звернення: 28.11.2024).
5. Kristensen N.N. From U. Lifestyle Journalism: Blurring Boundaries. Journalism Practice. 2012. No 6 (1). P. 26–41.
6. Van Dijk T.A., Kintsch W. Strategies of Discourse Comprehension. New York: Academic Press, 1983. pp. 145–157.
7. The Gardian: Films+Reviews URL: https://www.theguardian.com/film+tone/reviews (last accessed: 01.12.2024).
8. Rotten Tomatoes: Movies | TV Shows | Movie Trailers. URL: https://www.rottentomatoes.com/(last accessed: 01.12.2024).
Опубліковано
2024-12-30
Як цитувати
Єсипенко, Н. Г., CоловйоваО. В., & Гнатковська, О. М. (2024). ЕВОЛЮЦІЯ ДИСКУРСУ КІНОРЕЦЕНЗІЙ: ПОРІВНЯЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОФЕСІЙНИХ ТА АМАТОРСЬКИХ ПІДХОДІВ. Нова філологія, (96), 87-94. https://doi.org/10.26661/2414-1135-2024-96-10
Розділ
Статті