ПІДХОДИ ДО ВИВЧЕННЯ РЕКЛАМНОГО ДИСКУРСУ

  • Т. В. КОЛІСНИЧЕНКО
Ключові слова: рекламний дискурс, прагмалінгвістичний параметр, дискурс, семіотичний простір, особистісно- орієнтований

Анотація

У статті проаналізовано основні визначення рекламного дискурсу у лінгвістиці та його прагмалінгвістичні характеристики. Прагмалінгвістичний параметр рекламного дискурсу постає у вирізненні спідкування як діяльності з певними мотивами, цілями, стратегіями та способами реалізації.

Ми вважаємо, що прагмалінгвістичні характеристики рекламного дискурсу зводяться до привернення уваги реципієнта та спонукання його до прогнозованих дій, оскільки реклама постає як маркетинговий інструмент у сфері туризму, для створення символічних очікувань у потенційного споживача туристичних послуг. Реклама пропонує готові рішення певних проблем, навчає, впроваджує автоматичну стандартну поведінку, нав’язує певний стиль життя, мовленнєві шаблони через текстові, візуальні та аудіо репрезентації, які впливають на посткомунікативні дії реципієнта, необхідні адресанту.

Посилання

1. Безугла Т. А. Англо- і німецькомовний рекламний дискурс : полікодовий лінгвопрагматичний підхід: автореф. дис. ... канд. філол.наук: 10.02.04. Харків. нац. ун-т ім. В. Н. Каразіна. Харків, 2017. 23 с.
2. Городецька І. В. Англійськомовний рекламний текст косметичних засобів: структура, семантика, прагматика: автореф. дис.… канд. філол. наук: 10.02.04. Чернівецький нац. ун-т ім. Ю. Федьковича. Чернівці, 2015. 20 с.
3. Карасик В. И. О типах дискурса. Языковая личность: культурные концепты. Волгоград : Перемена, 2000. С. 5–20.
4. Карасик В. И. Языковой круг: личность, концепты, дискурс. Волгоград: Перемена, 2002. 477 с.
5. Ковалевська Т. Ю. Комунікативні аспекти нейролінгвістичного програмування: Монографія. Одеса : Астропринт, 2008. 324 с.
6. Кравець Т. В. Український рекламний текст в прагмалінгвістичному аспекті. Київ : Київський нац. ун-т ім. Т. Шевченка, 2012. 25 с.
7. Куликова Е. В. Языковая специфика рекламного дискурса. Филология. Искусствоведение. Вестник Нижегородского университета им. Н. И. Лобачевского. Новгород: Издво ННГУ им. Н. И. Лобачевского, 2008. № 4. С. 197–205.
8. Кутуза Н. В. Формула впливу рекламного дискурсу. Одеський лінгвістичний вісник. 2014. Вип. 3. С. 138–145.
9. Македонцева А. М. Лингвопрагматические характеристики англоязычных креолизованных рекламных текстов малого формата : автореф. дисс. … канд. филол. наук : 10.02.04. М., 2010. 27 с.
10. Макєдонова О. Д. Лінгвостилістична організація та прагматичне функціонування англійськомовного рекламного дискурсу: автореф. дис. …канд. філ. наук: 10.02.04. Запоріжжя, 2017. 19 с.
11. Мартинюк А. П. Дискурсивний інструментарій аналізу англомовної реклами. Лінгвістика ХХІ століття : нові дослідження і перспективи. К. : Логос, 2009. № 3. С. 159–167.
12. Михайленко В. В. Дискурс-аналіз як віха у літературній критиці. Питання літературознавства. 2007. Вип. 74. С. 236-244.
13. Олянич А. В. Рекламный дискурс и рекламный текст. Коллективная монография. М : ФАИНТА, Наука, 2011. 296 с.
14. Осовська І.М. Сучасний німецькомовний сімейний дискурс: ментальний і вербальний ресурс : [монографія]. Чернівці : РОДОВІД, 2013. 401 с.
15. Пели Е. Коммуникативно-прагматический анализ коммерческих газетных/журнальных реклам: автореф. дис. … канд. филол. наук : 10.02.01. М., 2003. 19 с.
16. Романюк С. К. Прагмалінгвістичний аспект рекламного дискурсу. Слов’янський вісник: зб. наук. праць. Серія «Філологічні науки». Рівне: Редакційно-видавничий центр Рівненського інституту слов’янознавства Київського славістичного університету, 2009. Вип. 8. С. 151–156.
17. Ромат Е. В. Реклама. СПб. : Питер, 2003. 176 с.
18. Сивак Ю. В. Політична реклама у французьких засобах масової інформації: прагмакомунікативний та жанровий аспекти : автореф. дис. … канд. філол. наук : 10.02.05. Київський нац. ун-т ім. Т.Шевченка. К., 2007. 20с.
19. Ткачук-Мірошниченко О. Є. Роль іконічного компоненту в англомовному рекламному дискурсі. Наукові записки
20. Національного університету «Острозька академія». Серія : Філологічна. 2015. Вип. 59. С. 216-218.
21. Шейгал Е.И. Семиотика политического дискурса: Монография. М.-Волгоград: Перемена, 2000. 368 с.
22. Штерн І.Б. Вибрані топіки та лексикон сучасної лінгвістики. Енциклопедичний словник. К.: «АртЕк», 1998. 336 с.
23. Щербак О.В. Впливова динаміка лінгвосеміотичних кодів у рекламному дискурсі. дис. … канд. філол. наук : 10.02.01 українська мова. Одеський національний університет імені І. І. Мечникова. 2018. 24 с.
24. Cook G. The Discourse of Advertising. 2nd edition. New York : Routledge, 2001. 256 p.
25. Desmarais F. Advertisement as Tourism Space : ‘Learning’ Masculinity and Femininity from New Zealand Television. Tourism and
26. Gender: Embodiment, Sensuality and Experience (ed. A. Pritchard [et al.]). Wallingford : CABI, 2007. Pp. 207-216.
27. Hosney M. Towards an Understanding of the Discourse of Advertising: Review of Research with Special Reference to the Egyptian
28. Media. African Nebula. 2011. Issue 3. Pp. 25-47.
29. Mykhaylenko V. V. On Correlation of Explicature and Implicature in Advertizing Discourse. URL : http : //www.sworld.com.ua/index. php/ru/philosophy-and-philology-315/linguistics-and-foreign-languages-in-the-world-today-315/26 198-315-008. Title from title screen (viewed on August 21, 2019).
Опубліковано
2020-05-26
Як цитувати
КОЛІСНИЧЕНКО, Т. В. (2020). ПІДХОДИ ДО ВИВЧЕННЯ РЕКЛАМНОГО ДИСКУРСУ. Нова філологія, (79), 67-72. вилучено із http://novafilolohiia.zp.ua/index.php/new-philology/article/view/12
Розділ
Статті