ВПРОВАДЖЕННЯ ПІДХОДУ CLIL ДО ЮРИДИЧНИХ АНГЛІЙСЬКИХ КУРСІВ

Ключові слова: навчання за змістом та мовою (CLIL), CLIL-підхід, двомовна освіта, планування заняття

Анотація

Стаття стосується нещодавно впровадженої методики викла- дання іноземної мови – інтегрованого навчання за змістом та мовою (CLIL). Комплексне навчання за змістом та мовою є одним із сучас- них підходів до двомовної освіти. Останніми роками CLIL набуває все більшого значення в Європі та Україні, а також з точки зору кількості навчальних закладів, що впроваджують цю методику, та кількості відповідних досліджень, проведених у цій галузі. Термін “scaffolding” було розглянуто та проаналізовано. Важливим фактом щодо CLIL-підходу є те, що він поєднує у собі викладання мови та навчальних предметів. Студенти не просто вивчають іноземну мову, а використовують її для вивчення автентичного змісту. У статті також порушується таке важливе завдання, як процес планування заняття, який має життєво важливе значення для успішного його проведення. У CLIL є глибокі методологічні напрацювання з планування страте- гій викладання, в якому особливо приділяється увага ролі викладача в аудиторії. Заняття CLIL вимагає точної та всебічної підготовки. Проаналізовано та досліджено шість етапів ефективного планування занять за методикою CLIL. Більше того, у статті зазначається, що ці планування вимагають зміни традиційних концепцій плану- вання занять, і в цій статті автори розглядають нагальні проблеми, що стосуються CLIL в Україні. Усвідомлюючи труднощі впрова- дження CLIL на університетському рівні, автори цієї статті намага- ються дослідити шляхи можливої реалізації підходу CLIL на курсах юридичної англійської мови. Розробка відповідних планів CLIL або адаптація наявних вимагає трьох основних компетенцій: компетент- ність у володінні матеріалу рідною мовою, цільова тема та методо- логія CLIL. Якщо розглянути проблему з ширшого ракурсу, ми дій- демо висновку, що, якщо буде належним чином розроблена правова та нормативна база для впровадження CLIL в українських вищих навчальних закладах, не буде проблем для викладачів, що зацікав- лені у застосуванні теоретичної бази CLIL та наявного досвіду та реалізації величезних перспектив цього підходу в освітню систему.

Посилання

1. Ball P. How do you know if you’re practicing CLIL? URL: http://www.onestopenglish.com/clil/methodology/articles/article-how-doyouknow-if-youre-practising-clil/500614.article.
2. Bentley K. The TKT (teaching knowledge test) course: CLIL, Content and language integrated learning module. Cambridge : Cambridge University Press, published in collaboration with Cambridge ESOL, 2010. ISBN 05-211-5733-1.
3. Coyle D. CLIL. Planning Tools for Teachers. University of Nottingham. 2005. URL: http://www.unifg.it/sites/default/files/allegatiparagrafo/20-012014/coyle_clil_planningtool_kit.pdf.
4. Coyle D., Hood P., & Marsh D. The CLIL Tool Kit: Transforming theory into practice. 2014. URL: http://www.unifg.it/sites/default/files/allegatiparagrafo/2001-2014/coyle_hood_marsh_clil_toolkit_pp_48-73.pdf.
5. Marsh D. CLIL/EMILE: The European dimension; actions, trends and foresight potential. Europäische Kommission Generaldirektion Bildung und Kultur, University of Jyväskyla. 2002.
6. Mehisto P., Marsh D., & Frigols J.M. Uncovering CLIL: Content and Language Integrated Learning in Bilingual and Multilingual Education. Oxford : Macmillan Education. 2008. ISBN 978–0-230-02719-0.
7. Perez M. & S. Ramiro S. CLIL Lesson Planning in Primary Education: a case study. University of Almeria. 2010. URL: http://www.tesolspain.org/uploaded_files/files/CLIL%20Lesson%20Planning%20in%20Primary%20Education%20a%20case%20study.pdf.
8. Rotgans J.I., & Schmidt H.G. Situational interest and academic achievement in the active-learning classroom. Learning and Instruction, 2011. No. 21(1).
9. Salaberri Ramiro S. & Sánchez Pérez M. ‘CLIL Lesson Planning.’ / In Martínez Agudo J. Teaching and Learning English trough Bilingual Education. Cambridge Scholars Publishing. Newcastle, 2012. Chapter 4.
10. Sepesiova Michaela. URL: https://www.researchgate.net/publication/291103074.
11. Vyushkina E. URL: https://www.researchgate.net/publication/323089426_CLIL_Approach_to_Legal_English_Courses_Analysis_of_Practice_and_Experience.
12. Wolff D. On the importance of CLIL in the context of the debate on plurilingual education in the European Union. / In. D. Marsh (Ed.), CLIL/ EMILE the European Dimension – Action, Trends, Foresight Potential. 2002. Pp. 47–49. Jyväskylä : University of Jyväskylä.
Опубліковано
2021-06-22
Як цитувати
Арцишевська, А. Л., Гриня, Н. О., & Кузнецова, Л. Р. (2021). ВПРОВАДЖЕННЯ ПІДХОДУ CLIL ДО ЮРИДИЧНИХ АНГЛІЙСЬКИХ КУРСІВ. Нова філологія, 1(81), 7-12. https://doi.org/10.26661/2414-1135-2021-81-1-1
Розділ
Статті