СЕМАНТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ТЕРМІНІВ ЕКОМАРКЕТИНГУ В АНГЛОМОВНИХ ПУБЛІЦИСТИЧНИХ ТЕКСТАХ

Ключові слова: вузькогалузеві терміни, міжгалузеві терміни, зовнішньогалузева лексика, синонімія, терміносистема екомаркетингу, термін, публіцистичний текст

Анотація

Дослідження термінів ґрунтується передусім на законах загального термінознавства, одним з основних завдань якого є дослідження вузькогалузевих терміносистем, до яких належить і термінологічна система екомаркетингу – молода терміносистема науки, яка виникла на стику екології, економіки та маркетингу. Зусилля екомаркетингу спрямовані на задоволення потреб людей за допомогою виробництва, реалізації та споживання товарів, послуг, обміну інформації тощо, при цьому вони не порушують екологічної рівноваги й не впливають на здоров’я людей. Досліджувані терміни забезпечують накопичення та трансфер фахової інформації та задовольняють комунікативні потреби спеціалістів цієї галузі. Статтю присвячено дослідженню семантичних особливостей термінів екомаркетингу. Матеріалом дослідження слугують англомовні публіцистичні тексти з екомаркетингу за період 2011–2017 років (обсяг вибірки – 52 261 слововживання), які ми вважаємо найважливішими засобами вираження терміносистеми екомаркетингу. Крім того, вважаємо, що сфера функціонування є більш важливою в термінознавстві, адже термін – це мовна одиниця, яка проявляє усі свої властивості й ознаки тільки в разі його вживання в текстах різних жанрів. Дослідження показало, що будь-який публіцистичний текст екомаркетингу містить вузькогалузеві, міжгалузеві, зовнішньогалузеві терміни та загальновживану лексику, причому зауважимо, що газетні статті, порівняно зі статтями спеціальних видань, містять набагато менше термінів усіх груп. Також було встановлено, що в публіцистичних текстах наявна велика кількість термінів-синонімів. Синонімія терміносистеми екомаркетингу проявляє свої особливості, функціонуючи власне в публіцистичних текстах. На основі проведеного аналізу було виділено три типи синонімічних рядів у терміносистемі екомаркетингу, найчастотнішим з яких є ряд синонімів, які частково проявляються в публіцистичних текстах. Для впорядкування терміносистеми екомаркетингу важливим є процес уніфікації синонімів, при цьому потрібно дотримуватися критеріїв вмотивованості та абсолютної частоти. Отримані результати нашого дослідження сприятимуть взаєморозумінню науковців у світі та полегшенню процесу передачі інформації.

Посилання

1. Бондар О.М. Лінгвістичні особливості німецької фахової мови екології : дис. … канд. філол. наук : 10.02.04. Київ : КНУ ім. Т.Г. Шевченка, 2015. 401 с.
2. Гордун С.М. Терміносистема екомаркетингу: структурно-семантичний та функціональний параметри (на матеріалі англомовної публіцистики) : дис. … канд. філол. наук : 10.02.04. Запоріжжя. 2020. 295 с.
3. Вискушенко С.А. Термінологічна насиченість текстів англійської фахової мови тваринництва. URL: http://eprints.zu.edu.ua/14503/1/Стаття.pdf (дата звернення: 18.02.2021).
4. Вовчанська С.І. Німецька фахова мова маркетингу: структурно-семантичний, лінгвопрагматичний та функціональний аспекти : дис. … канд. філол. наук : 10.02.04. Івано-Франківськ, 2014. 396 с.
5. Вовчанська C.І. Функціонування синонімів та антонімів у термінології сучасної німецької мови. URL: http://www.academia.edu/22153796/ (дата звернення: 18.02.2021)
6. Кияк Т.Р. Мотивированность как возможный критерий отбора и упорядочения терминов-интернационализмов. Науч.-техн. информация. Сер. 1. 1985. № 10. C. 15–19.
7. Кияк Т.Р. Семантичні аспекти нормалізації термінологічних одиниць. Вісник Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. 2008. № 38. С. 77–80.
8. Пономарів О.Д. Стилістика сучасної української мови. Тернопіль : Богдан, 2000. 248 с.
9. Цісар Н. До питання про варіантність і нормативність вторинних медичних найменувань. Вісник Нац. ун-ту «Львівська політехніка». Серія «Проблеми української термінології» 2009. № 648. С. 61–65.
10. Aitchison J. Linguistics. London : Hodder&Stoughton, Ltd., 2003. 92 p.
11. British National Corpus. URL: https://www.english-corpora.org/bnc/. (access date: 27.02.2021).
12. Cambridge Learner’s Dictionary. URL: http://dictionary.cambridge.org/dictionary/learnerenglish/. (access date: 15.02.2021).
13. COCA – Corpus of Contemporary American English. URL: http://corpus.byu.edu/coca/. (access date: 27.02.2021).
14. Drozd L., Roudny M. Language Planning and Standardization of Terminology in Czecho-Slovakia. International Journal of Sociology of Language. Vol 23. Standardization of Nomenclature. The Hague, Paris, New York : Mouton Publishers, 1980. P. 29–42.
15. Voyant Tools. URL: https://voyant-tools.org/. (access date: 22.02.2021).
16. Wolseley R. Understanding magazines. Ames, 1966. 451 p.
Опубліковано
2021-08-10
Як цитувати
Гордун, С. М. (2021). СЕМАНТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ТЕРМІНІВ ЕКОМАРКЕТИНГУ В АНГЛОМОВНИХ ПУБЛІЦИСТИЧНИХ ТЕКСТАХ. Нова філологія, (82), 43-48. https://doi.org/10.26661/2414-1135-2021-82-7
Розділ
Статті