ОСОБЛИВОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ ТЕМАТИЧНИХ ГРУП ТЕРМІНІВ ЕКОМАРКЕТИНГУ В АНГЛОМОВНИХ ПУБЛІЦИСТИЧНИХ ТЕКСТАХ

  • С. М. КУШНЕРУК
Ключові слова: термін, терміносистема екомаркетингу, тематична група, абсолютна частота, відносна частота

Анотація

Стаття присвячена дослідженню функціонування тематичних груп екомаркетингу у публіцистичних текстах англійської мови. У статті доведено важливість класифікації термінів різних галузей знань для впорядкування терміносистем та покращення комунікації між спеціалістами цих галузей, подано визначення тематичної групи. У процесі дослідження здійснено поділ англомовних термінів екомаркетингу на вісім тематичних груп за семантичним критерієм. На основі даних Корпусу сучасної англійської мови визначено абсолютну та відносну частоту тематичних груп термінів екомаркетингу. Так, найбільшою є тематична група «Терміни на позначення екологічно безпечної продукції, послуг та матеріалів», а найчастотнішою групою, яка функціонує в англомовній публіцистиці, є група «Терміни на позначення екологічних напрямів, галузей екологічного виробництва, менеджменту і маркетингу». На базі отриманих даних було виокремлено ядро, основну й периферійну системи тематичних груп термінів екомаркетингу в англомовній публіцистиці. Так, до ядра входить три групи: «Терміни на позначення екологічних напрямів, галузей екологічного виробництва, менеджменту і маркетингу», «Терміни на позначення впливу господарської діяльності людини на навколишнє середовище», «Терміни на позначення екологічних процесів, методів і технологій виробництва та споживання», які разом становлять 75,5 % всього аналізованого матеріалу. Це може свідчити про те, що сьогодні суспільство найбільше цікавлять екологічні проблеми і наслідки впливу людської діяльності на довкілля, а також пошуки шляхів їх вирішення через удосконалення різних галузей екологічного виробництва. Наукова розвідка також показала, що кількість термінів, які входять до тематичної групи, не впливає на частоту вживання тематичної групи термінів екомаркетингу в англомовній публіцистиці.

Посилання

1. Ахманова О. С. Словарь лингвистических терминов. Москва : Эдиториал УРСС, 2004. 571 с.
2. Багана Ж., Таранова Е. Н. Роль тематической классификации в терминологических исследованиях. Вестник Российского университета дружбы народов. Серия Лингвистика. Москва, 2010. № 3. С. 46–49.
3. Виноградов В. В. Русский язык : Грамматическое учение о слове. Москва : Высшая школа, 1986. 640 с.
4. Вовчанська С. І. Німецька фахова мова маркетингу: структурно-семантичний, лінгвопрагматичний та функціональний аспекти : дис. … канд. філол. наук. : 10.02.04 / Прикарпатський національний університет ім. Василя Стефаника. Івано-Франківськ, 2014. 396 с.
5. Зацний Ю. А., Янков А. В. Інновації у словниковому складі англійської мови початку ХХІ століття : англо-український словник. Вінниця : Нова Книга, 2008. 360 с.
6. Левицький В. В. Лексикологія німецької мови : посібник. Вінниця : Нова Книга, 2014. 392 с.
7. Овсейчик С. В. Тематична структура української екологічної термінолексики. URL: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/Mikks/2011_37/126_130.pdf. (дата звернення: 15.05.2016).
8. Тотрова Д. Б. О понятиях «лексико-тематическая группа» и «лексико-семантическая группа». URL: http://www.viu-online.ru/tl_files/nauka/1%20-37%20Totrova.doc. (дата звернення: 21.01.2015).
9. Туровська Л. В. Терміни та номени у науково-технічній сфері. Українська термінологія і сучасність : зб. наук. праць. Київ, 2005. С. 225-229
10. Шведчикова Т. В. Лексико-семантическая группа как отражение языковой системы. URL: http://journal.sakhgu.ru/archive/2005-04-7.doc. (дата звернення: 15.02.2015)
11. COCA – Corpus of Contemporary American English. URL: http://corpus.byu.edu/coca/. (access date: 28.12.2017).
Опубліковано
2019-06-14
Як цитувати
КУШНЕРУК, С. М. (2019). ОСОБЛИВОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ ТЕМАТИЧНИХ ГРУП ТЕРМІНІВ ЕКОМАРКЕТИНГУ В АНГЛОМОВНИХ ПУБЛІЦИСТИЧНИХ ТЕКСТАХ. Нова філологія, (76), 57-61. вилучено із http://novafilolohiia.zp.ua/index.php/new-philology/article/view/64
Розділ
Статті