АКАДЕМІЧНА КУЛЬТУРА ДОСЛІДНИКА І РЕАЛІЗАЦІЯ КОМУНІКАТИВНОЇ СТРАТЕГІЇ ТОЛЕРАНТНОСТІ В АНГЛОМОВНОМУ АКАДЕМІЧНОМУ ПИСЬМІ

Ключові слова: академічна культура, англомовне академічне письмо, комунікативна стратегія толерантності, тактика, прийом.

Анотація

У статті йдеться про академічну культуру дослідника загалом і її відображення в академічному письмі. Академічна культура дослідника – це сукупність моделей поведінки особистості, культури навчання, академічної грамотності, доброчесності, толерантності, що формуються в освітньому середовищі. Власне, в академічному письмі важливим є дотримання цінностей академічної доброчесності, до яких належить толерантність як чинник конструктивної співпраці, вміння визнавати, поважати й цінувати різноманіття наук, сфер дослідницьких інтересів, наукових поглядів та ідей, дослідницьких принципів і методів. Неприпустимою є будь-яка дискримінація з причин гендерної, етнічної, національної приналежності, мови, політичних та релігійних поглядів, суспільного чи фінансового статусу, а також на підставі приналежності до певних наукових шкіл чи установ. У статті окреслено основні риси академічної культури науковця, описано сутність стратегії толерантності в англомовному академічному письмі, досліджено прийоми як складники тактик реалізації стратегії толерантності в англомовному академічному письмі й проаналізовано мовні засоби їхнього втілення. У результаті аналізу ілюстративного матеріалу виявлено три комунікативні тактики реалізації стратегії толерантності в англомовному академічному письмі: тактику демонстрації відносності думки автора, тактику делікатності висловлення і тактику співробітництва. З’ясовано, що тактика демонстрації відносності думки автора знижує категоричність висловлення й актуалізується за допомогою таких прийомів, як: підкреслення суб’єктивності думки автора, припущення, деактуалізації чинника автора. Визначено, що тактика делікатності висловлення актуалізується прийомами пом’якшення формулювання, обмеження достовірності твердження часовими рамками, подвійного заперечення. Доведено, що тактика співробітництва актуалізується прийомами залучення читача до дослідження та передбачення його можливої реакції. Реалізація стратегії толерантності в англомовному академічному письмі безпосередньо залежить від обраних дослідником тактик, а толерантність як чинник конструктивної співпраці, вміння визнавати, поважати й цінувати наукові погляди та ідеї інших науковців, різноманіття сфер їхніх дослідницьких інтересів, особливостей життєдіяльності і світогляду тощо репрезентує академічну культуру дослідника.

Посилання

1. Академічна доброчесність: проблеми дотримання та пріоритети поширення серед молодих вчених : колективна монографія / за заг. ред. Н. Г. Сорокіної, А. Є. Артюхова, І. О. Дегтярьової. Дніпро : ДРІДУ НАДУ, 2017. 169 с.
2. Забіяка І. М. Теоретичні аспекти формування академічної культури студентів в умовах сучасного університету. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2016. Вип. 51 (104). С. 144–150.
3. Ревуцька С. К., Зінченко В. М. Академічне письмо : навчальний посібник. Кривий Ріг : ДонНУЕТ, 2019. 130 с.
4. Семеног О. М. Академічна культура дослідника: європейський та національний контексти : навчальний посібник. Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021. 216 с.
5. Хоружий Г. Ф. Академічна культура: цінності та принципи вищої освіти. Тернопіль : Навчальна книга Богдан, 2012. 320 с. URL: https://bohdan-books.com/upload/iblock/714/71 427a550cbe39f520325c1ea5a5d970.pdf
6. The Bucharest Declaration on Ethical Values and Principles of Higher Education in the Europe Region. URL: http://www.tandfonline.com/doi/ abs/10.1080/03797720500083922?journalCode= chee20 СПИСОК ДЖЕРЕЛ ІЛЮСТРАТИВНОГО МАТЕРІАЛУ
7. Aronoff M. Morphology Now. New York : SUNY Press, 1992. 227 p.
8. Biggam C. P. The Semantics of Colour: A Historical Approach. Cambridge : Cambridge University Press, 2012. 257 p.
9. Chomsky N. On Language: Chomsky’s Classic Works: Language and Responsibility and Reflections on Language. New York : The New Press, 2017. 256 p.
10. Chomsky N. On Nature and Language. Cambridge : Cambridge University Press, 2002. 206 p.
11. Dixon R. M. W. Ergativity. Cambridge : Cambridge University Press, 1994. 271 p.
12. Freidin R. Syntax: Basic Concepts and Applications. Cambridge : Cambridge University Press, 2012. 283 p.
13. Liddicoat A. J. An Introduction to Conversation Analysis. New York : A&C Black, 2007. 333 p.
14. Malkiel Ya. From Particular to General Linguistics: Selected Essays, 1965–1978. Amsterdam/Philadelphia : John Benjamins Publishing, 1983. 659 p.
15. Smith L. English for Cross-Cultural Communication. New York : Macmillan Publishers Ltd, 1981. 248 p.
16. Tannen D. Conversational Style: Analyzing Talk Among Friends. Oxford : Oxford University Press, 2005. 244 p.
17. Tannen D. You Just Don’t Understand: Women and Men in Conversation. New York : HarperCollins Publishers LLC, 2013. 352 p.
18. Trask R. L. Key Concepts in Language and Linguistics. London & New York : Psychology Press, 1999. 378 p.
19. Widdowson H. G. Principle and Practice in Applied Linguistics: Studies in Honour of H. G. Widdowson. Oxford : OUP Oxford, 1995. 431 p.
Опубліковано
2022-08-12
Як цитувати
Коляда, Е. К., & Калиновська, І. М. (2022). АКАДЕМІЧНА КУЛЬТУРА ДОСЛІДНИКА І РЕАЛІЗАЦІЯ КОМУНІКАТИВНОЇ СТРАТЕГІЇ ТОЛЕРАНТНОСТІ В АНГЛОМОВНОМУ АКАДЕМІЧНОМУ ПИСЬМІ. Нова філологія, (85), 131-137. https://doi.org/10.26661/2414-1135-2022-85-18
Розділ
Статті

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають