СУЧАСНІ МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ СТУДЕНТІВ НЕФІЛОЛОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ
Анотація
У статті обговорено основні методичні підходи до вивчення іноземної мови (англійської) для здобувачів вищої освіти поза філологічними професіями. Процес викладання іноземних мов для студентів нефілологічних спеціальностей відображає насамперед історію та процес зміни підходів і пріоритетів до викладання іноземної (англійської) мови в пошуках найбільш ефективних та прийнятних науково-методичних заходів. Думка про те, що знання іноземної (англійської) мови є неодмінною умовою успішності та конкурентоспроможності сучасного фахівця на ринку праці, давно визнана в суспільстві. Використання англійської мови у професійних цілях стало необхідністю для фахівців, діяльність яких пов’язана зі світовим ринком. Водночас ситуація на світовому ринку та прагнення нашої країни повністю інтегруватися у світове співтовариство як рівноправний учасник змушують перейти від простого прийняття цього твердження до його покрокової реалізації. На практиці можна констатувати, що рівень і якість підготовки фахівців нефілологічних спеціальностей не завжди відповідає вимогам, які висуваються. Брак іншомовних компетентностей ускладнює вихід українських фахівців-нефілологів на світовий ринок. У сучасних умовах англійська мова навіть для спеціалістів нефілологічних факультетів повинна розглядатися не як другорядна дисципліна, а як необхідний інструмент професійної діяльності, тому що академічна й трудова мобільність, єдині міжнародні освітні стандарти, спільна міжнародна науково-дослідна та виробнича діяльність неможливі без високого рівня знання іноземної (англійської) мови. Визначено домінування комунікативних підходів до викладання іноземної мови. Однак це не означає цілковите нехтування традиційним граматико-перекладацьким методом. Тому оптимальним варіантом визнано змішану методику навчання англійської мови, що містить елементи багатьох актуальних сьогодні методичних підходів до викладання. Основою ефективних методик є створення автентичного комунікативного середовища, активна й різнобічна мовленнєва практика, створення стійких мотиваційних установок до вивчення іноземної мови як ключа до кар’єрної реалізації. Сучасні педагогічні тенденції ставлять на перше місце активне навчання, що базується на діяльнісному підході до набуття іншомовних компетентностей та діалозі між викладачем- фасилітатором і свідомим, зацікавленим студентом із високим рівнем пізнавальної активності.
Посилання
2. Кравець О., Самборська Н. Формування соціально-комунікативної компетентності майбутніх фахівців нефілологічних спеціальностей на заняттях з англійської мови засобами інформаційно-комунікативних технологій. Нові технології навчання. 2019. № 92. С. 148–155.
3. Задорожна І., Зєня Л. Формування навчально-стратегічної компетентності в професійно орієнтованому усному спілкуванні англійською мовою студентів нефілологічних спеціальностей. Іноземні мови. 2022. № 2. С. 3–9.
4. Швечкова Ю. Шляхи підвищення внутрішньої мотивації курсантів нефілологічних спеціальностей до вивчення англійської мови. Актуальні питання гуманітарних наук. 2021. Вип. 36. Т. 3. С. 290–294.
5. Главацька Ю. Підготовка здобувачів нефілологічних спеціальностей до Єдиного вступного іспиту з англійської мови (з досвіду роботи). Імідж сучасного педагога. 2022. № 5(206). С. 102–107.
6. Король Л. Технологія flipped classroom у навчанні англійської мови студентів нефілологічних спеціальностей закладів вищої освіти. Grail of Science. 2022. № 18–19. P. 330–333.
7. Suh H. Preparing Mathematics Teachers to Teach English Language Learners: What We Know and What We Can Do. The Educational Forum. 2020. Vol. 84. № 3. P. 200–209.
8. Cenoz J., Gorter D. Teaching English through pedagogical translanguaging. World Englishes. 2020. Vol. 39. Iss. 2. P. 300–311.
9. Karshiyeva T. Teaching Foreign Languages based on Games in Non-philology Higher Education Institutions (In English as an Example). Journal of Pharmaceutical Negative Results. 2022. Vol. 13. Iss. 3. P. 1752–1756.
10. Muhabbat K. The usage of Communicative Language Teaching in class. Central Asian Journal of Literature, Philosophy and Culture. 2022. Vol. 3. № 7. P. 27–30. 11. Didactic games in the teaching learning process of foreign languages: current approaches / R. Macias Sera, E. Caicedo Coello, I. Ramirez Berdut, M. Patiño Lopez. INTED2020: Proceedings of the 14th International Technology, Education and Development Conference, Valencia (Spain), March 2–4, 2020 / ed. by L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres. Valencia : IATED Academy, 2020. P. 2974–2977.
12. Alieva D. Problems of teaching foreign languages to non-philology students of higher educational institutions. Galaxy International Interdisciplinary Research Journal. 2022. Vol. 10. № 12. P. 54–56.