FOREIGN LANGUAGE TEACHING IN MARTIAL LAW

Keywords: English, asynchronous learning, distance learning, German, synchronous learning.

Abstract

The article is devoted to an overview of distance learning in English and German for the work of all participants in the educational process under martial law, namely synchronous and asynchronous formats. In the article, the synchronous format of distance learning is understood as the cooperation of a teacher and students or students among themselves in real time. In turn, the asynchronous format is interpreted as a form of independent work of students with delayed control by the teacher. The authors described various possibilities for teachers to use distance learning in higher education institutions and approaches to self-study of English and German by students in synchronous and asynchronous formats. The article draws attention to the fact that during martial law, teachers are recommended not only to carry out the curriculum in a foreign language, but also to ensure the psychological comfort of students. The authors propose topics that can be considered in English and German classes, and also describe which grammatical topics can be worked out when discussing certain lexical topics. The article provides an overview of Ukrainian, English and German websites that can be useful during distance learning in both synchronous and asynchronous formats. In addition, the types of independent work on a foreign language by students are described, namely: watching films with subsequent discussion in class, keeping a diary in which students can describe how they spent their day, what emotions they experienced, and the like. According to the authors of the article, such activity allows, on the one hand, to escape from military reality, and on the other hand, to release one’s fears and worries. The article emphasizes that the teaching of foreign languages during martial law should not only be focused on learning the language, but also provide psychological support to students.

References

1. Сердюк О., Леоненко М. Навчання іноземної мови в умовах воєнного стану: адаптація до нових умов. Вебсайт Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. URL: http://www.soippo.edu.ua/ index.php/4873-navchannya-inozemnoji-moviv- umovakh-voennogo-stanu-adaptatsiya-donovikh- umov
2. Садковий В. Основні економічні механізми державного регулювання входження в європейський простір сучасної вищої освіти України. Державне будівництво. 2013. № 1. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DeBu_2013_1_23
3. Степанов В. Про дистанційне навчання. URL: http://www.iatp.kharkov.ua/cat/sites/stepanov/
4. Малихін О., Ярмольчук Т. Фахова підготовка майбутніх фахівців-філологів засобами інформаційного середовища. Суб’єктивація процесу фахової підготовки майбутнього філолога: теоретичні і практичні аспекти : монографія : у 2 ч. / за ред. О. Малихіна. Київ : Національний університет біоресурсів і природокористування України, 2017. Ч. 1. С. 202–229.
5. Сімкова І. Інноваційний підхід до формування фахової компетентності у майбутніх перекладачів. Інноваційний розвиток вищої освіти: глобальний та національний виміри змін : матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції, м. Суми, 26–27 березня 2015 р. Суми, 2015. С. 43–45.
6. Pusejkina L., Rebikow W. E-Learningstrategie im Fach Germanistik: didaktische Möglichkeiten und Perspektiven des Phonetikunterrichts. Crede Experto: транспорт, общество, образование, язык. 2016. № 3(10). С. 217–235.
7. Stangl W. Was Sie immer schon über Psychologie wissen wollten. Arbeitsblätter zur wissenschaftlichen Psychologie. URL: https://arbeitsblaetter. stangl-taller.at/ 8. Jurado R. Barriers to a wider Implementation of LMS in Higher Education: a Swedish case study, 2006–2011. Eleed: E-learning and Education. 2012. Vol. 9. URL: https://www.diva-portal.org/ smash/get/diva2:869324/FULLTEXT01.pdf
9. Online Lexikon für Psychologie & Pädagogik: Online-Enzyklopädie aus den Wissenschaften Psychologie und Pädagogik. URL: https://lexikon. stangl.eu/
Published
2023-05-18
How to Cite
Hlushkovetska, N. A., & Tayyem, M. J. (2023). FOREIGN LANGUAGE TEACHING IN MARTIAL LAW. New Philology, (89), 72-77. https://doi.org/10.26661/2414-1135-2023-89-10
Section
Articles