FUNCTIONAL ASPECT OF ENGLISH SOCIAL NETWORK SLANG DEDICATED TO THE “MUKBANG” TREND
Abstract
The article examines the issue of the functional aspect of English social network slang. It was determined that the factors of the emergence of English social network slang are the desire to ensure the desired level of expressiveness, to denote modern and fashionable realities in the modern environment that have no counterparts in the literary language, and for the purpose of implementing communication that takes place in a relaxed, informal, friendly atmosphere, and to ensure the communicative equality of communication subjects. Linguistic analysis of selected lexical units of English social network slang of microblogs of social networks Instagram, YouTube dedicated to the “mukbang” trend in the total volume of 135 words was carried out. It has been proven that, by functional direction, among the above functions, the communicative one prevails – 32,5%; emotionally expressive – 19,2%; the prevalence of the function of brevity and specification is 18,5%; identifying (nominative) – 8,8%; evaluative – 8,1%; originality function – 7,4%; language diversification – 3,7%; creative – 1,5%. A detailed causal relationship of such a percentage ratio of the lexical units of English network slang selected for analysis by functional direction is presented. Thus, the specified frequency of the communicative function is associated with a number of regularities, such as the fact that: the main role of slang is to facilitate communication and exchange of ideas between people; in its essence, slang becomes a kind of linguistic code that facilitates mutual understanding and interaction in speech communities. It was determined that the communicative function is achieved with the help of various language means, such as: exclamations, which have lexical units with the meaning of surprise and delight; adjectives with various meanings; reinforcing adverbs with the meaning “very”; verbs and nouns denoting depression, despair; nouns with the meaning “inspiration”, “falling in love”.
References
2. Бровко К. Теоретико-практичні засади утворення англійського мережевого сленґу. Актуальні питання гуманітарних наук. 2023. Вип. 65. С. 128–133.
3. Дзюбіна О. Структура, семантика та прагматика сленґових неологізмів соціальних мереж “Twitter” та “Facebook” : автореф. дис. … канд. філ. наук : 10.02.04. Львів : Львівський національний університет імені Івана Франка, 2016. 21 с.
4. Мігорян О. Особливості функціонування американського молодіжного сленґу: на матеріалі американського анімаційного серіалу «Сімпсони». Науковий вісник Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича. Германська філологія. 2020. Вип. 822. С. 155–163.
5. Павельєва А., Сотніченко І. Сленґ світу моди та модної субкультури в англійській мові: проблема словотвору та перекладу. Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. 2021. № 3 (341). С. 152–160.
6. Палагута І. Особливості молодіжного сленґу в англійській мові. Наукові пошуки молоді у ХХІ ст. Ad linguas et culturas per cognitionem (до мов і культур через пізнання) : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, м. Біла Церква, 14 квітня 2021 р. Біла Церква : БНАУ, 2021. С. 2–8.
7. Столярчук О. Молодіжний сленґ: функціональний, лексико-семантичний та структурний аспекти (на матеріалі англійської, німецької та української мов) : автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.15. Одеса, 2015. 21 с.
8. A cross-cultural analysis of the effect of language on perceived risk online / J.M. Alcántara-Pilar et al. Comput. Hum. Behav. 2013, Vol. 29. P. 596–603. DOI: 10.1016/j.chb.2012.10.021.
9. The impact of internet language copy on consumers’ attention and perceptions of the advertisement / S. Liu et al. Acta Psychol. Sin. 2017. Vol. 49. P. 1590–1603. DOI: 10.3724/SP.J.1041.2017.01590.
10. Partridge E. Slang To-day and Yesterday. London : William Press, 2007. 484 p.
11. Good Slang or Bad Slang? / Liu Shixiong et al. Embedding Internet Slang in Persuasive Advertising Front. Psychol. 7 June 2019. DOI: 10.3389/fpsyg.2019.01251.
12. Slotta J. Slang and the Semantic Sense of Identity. Texas Linguistics Forum 59: 119–128.
Proceedings of the 24th Annual Symposium about Language and Society-Austin, Austin, April 15–16, 2016. Texas : University of Texas, 2016. P. 119–128.
13. Tomić G. Headedness in contemporary English slang blends. Lexis. 2019. URL: http://journals.openedition.org/ lexis/3862.
14. Semantically Informed Slang Interpretation / S. Zhewei et al. Human Language Technologies : Conference of the North American Chapter of the Association for Computational Linguistics, July 10–15, 2022. 2022. P. 5213–5231.