ПРОБЛЕМАТИКА ПУБЕРТАТНОСТІ НА ПРИКЛАДІ П’ЄСИ ФРАНКА ВЕДЕКІНДА «ПРОБУДЖЕННЯ ВЕСНИ»

Ключові слова: юність, конфлікт батьків і дітей, експресіонізм, німецька драматургія, сексуальність, виховання

Анотація

У статті проаналізовано особливості пубертатного періоду підлітків і проблеми виховання на початку ХХ століття. Молодь перебуває в особливо крихкій фазі свого розвитку, вона шукає свою сексуальну ідентичність, філософствує про Бога та світ. У цей період життя підлітки дуже сприйнятливі до негативних впливів і рішень дорослого світу, від яких вони залежні. Психологічна експертиза біологічних і фізичних змін, проблеми статевого дозрівання, пробудження сексуальності й бурхливих інстинктів відображено в німецькій драматургії. З кінця ХІХ століття й початку нового тисячоліття уявлення про підлітка з його проблемами в літературі постійно змінюється. Навіть у ХХІ столітті проблематика переходить від покоління до покоління, від теми до теми, молоді доводиться вести власну боротьбу зі світом дорослих. Суспільні зміни, соціальні та сексуальні революції, а також природне формування поколінь впливають з плином часу на розуміння юності. Оскільки людина завжди була залежна від навколишнього середовища та свого оточення, не дивно, що молода людина, яка ще розвивається й шукає свою ідентичність, особливо відкрита й вразлива до зовнішніх впливів. Тому саме кінець дитинства та перехід до дорослого життя, тобто фази підліткового та юнацького віку, стають однією із центральних тем літератури. «Дитинна трагедія» Франка Ведекінда «Пробудження весни» стала першим твором у німецькій літературі, у якому здійснюється аналіз психології підлітків і висвітлюються проблеми шкільного та сімейного виховання. Автор критикує умови й неправильну практику виховання в школах і батьківських домах, які з острахом чекали на питання дітей і відповідали на них приховуванням і замовчуванням реальності. Ф. Ведекінд зображує в драмі про статеве дозрівання й сексуальність жорстку буржуазну мораль і контраст між природою та суспільними інститутами, структурами дискурсу того часу. У статті розглядаються основні конфлікти й сюжетні лінії твору: конфлікт батьків і дітей; конфлікт між моральними уявленнями та інстинктами підлітків, які відкривають у собі сексуальність; конфлікт між індивідуальними схильностями й потребами юнаків і шкільною системою, яка придушує будь-які прояви індивідуального.

Посилання

1. Dahlke B. Younglings of modernity. Cologne : Böhlau, 2006. 273 р.
2. Gutjahr O., Cremerius J. Adolescence. Würzburg : Königshausen & Neumann, 1997. 263 р.
3. Helsper W. Youth between modern and post–modern. Opladen : Leske + Budrich, 1991. 255 р.
4. Li S. The Narcissus Youth. Heidelberg : Winter, 2013. 285 р.
5. Neuhaus S. Sexuality in the Discourse of Literature. Basel Francke, 2002. Р. 186‒187.
6. Adolescence / C. Pietzcker, K. Bogdal, O. Gutjahr, J. Pfeiffer. Würzburg : Königshausen & Neumann, 2001. 359 р.
7. Wedekind F. Spring Awakening. Stuttgart : Reclam, 2000. 203 р.
Опубліковано
2021-08-10
Як цитувати
Майковська, В. О. (2021). ПРОБЛЕМАТИКА ПУБЕРТАТНОСТІ НА ПРИКЛАДІ П’ЄСИ ФРАНКА ВЕДЕКІНДА «ПРОБУДЖЕННЯ ВЕСНИ». Нова філологія, (82), 123-127. https://doi.org/10.26661/2414-1135-2021-82-20
Розділ
Статті