СОЦІОЛІНГВАЛЬНІ ПАРАМЕТРИ ІННОВАЦІЙ СФЕРИ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НІМЕЦЬКІЙ МОВІ

  • Р. А. Гринюкова
Ключові слова: неологізм, словниковий склад, розвиток, вплив, англомовні запозичення, соціальна сфера

Анотація

У статті розглянуто роль інформаційних технологій у житті людини та зміни в словниковому складі німецької мови, пов’язані з розвитком інформаційних процесів. Сьогодні інновації у сфері інформаційних технологій здійснюють як позитивний, так і негативний вплив на різні сфери соціального життя німецькомовного суспільства: промисловість, економіку, освіту, медицину, культуру. Щорічно з’являються технологічні новинки, з появою яких повсякденне життя людини стає набагато ком- фортнішим. Розвивається тенденція збільшення багатофункціональності речей, що оточують людину. Мобільні телефони, наприклад, перестали нести свою функцію тільки лише як засоби зв’язку – їхній функціонал зріс практично до рівня персональних комп’ютерів. За останнє десяти- ліття смартфони зробили революцію в нашому житті й стали улюбле- ним засобом повсякденного вжитку: окрім дзвінків, надсилання повідо- млень електронної пошти та SMS, понад два мільярди людей у всьому світі зараз використовують ці пристрої для навігації, бронювання поїз- док, порівняння оглядів товарів і цін, відстеження новин, перегляду філь- мів, прослуховування музики, відеоігор та для спілкування в соціальних мережах. Розробляються гаджети, які здійснюють контроль фізіологіч- них показників людини в режимі реального часу. З’явилася технологія дистанційного керування інфраструктурою житла «розумний дім». Все більша кількість побутової техніки має вбудований процесор і може з’єд- нуватися з іншими гаджетами. Одним із найбільш значних наслідків про- гресу інформаційних технологій є електронна торгівля через Інтернет як новий спосіб вести бізнес, який здатний радикально змінити економічну діяльність та соціальне середовище. Він уже задіяв такі об’ємні сектори, як зв’язок, фінанси та роздрібна торгівля і поширюється на сфери освіти та охорони здоров’я. Результати проведеного дослідження дозволяють зробити висновок, що утворення неологізмів найбільш інтенсивно від- бувається в таких сферах, як «сучасна інформаційна техніка», «соціальна комунікація», «мобільний зв’язок», «дозвілля та розваги», «економіка та торгівля», «здоров’я та фітнес», «повсякденне життя», «освіта та нав- чання», «фінансовий ринок». За ілюстративний матеріал використано онлайн-проекти «Wortwarte» та «OWID».

Посилання

1. Herberg D. Neologismen der Neunzigerjahre. Berlin ; New York : Walter de Gruyter, 2001.
2. Kinne M. Der lange Weg zum deutschen Neologismenwörterbuch. Tübingen : Gunter Narr Verlag, 1998.
3. Schippan T. Lexikologie der deutschen Gegenwartssprache: 2., unveränderte Auflage. Tübingen : Max Niemeyer Verlag, 2002.
4. Steffens D. Von «Aquajogging» bis «Zickenalarm»: Neuer Wortschatz im Deutschen seit den 90er Jahren im Spiegel des ersten größeren Neologismenwörterbuches. Leipzig : Der Sprachdienst, 2007. № 4.
5. Herberg D. Neologismen in der deutschen Gegenwartssprache. Probleme ihrer Erfassung und Beschreibung. Leipzig, 2002. № 4.
6. Зацний Ю.А., Янков А.В. Інновації у словниковому складі англійської мови початку ХХІ століття: англо-український словник. Вінниця : Нова книга, 2008. 360с.
7. Herberg D. Neologismen im GWDS // Untersuchungen zur kommerziellen Lexikographie der deutschen Gegenwartssprache II. «Duden. Das große Wörterbuch der deutschen Sprache in zehn Bänden». Tübingen : Niemeyer, 2005.
8. Steffens D. Klicken, bis der Arzt kommt: Neuer Wortschatz – im Internet präsentiert. Berlin : Der Deutschunterricht, 2006. № 1.
9. Lemnitzer L. Sammlung von Neologismen. Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften. URL: https://wortwarte.de/
10. Wiktionary, das freie Neologismenwörterbuch. URL: https://www.owid.de/docs/neo/start.jsp
Опубліковано
2020-12-09
Як цитувати
Гринюкова, Р. А. (2020). СОЦІОЛІНГВАЛЬНІ ПАРАМЕТРИ ІННОВАЦІЙ СФЕРИ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НІМЕЦЬКІЙ МОВІ. Нова філологія, 1(80), 134-139. https://doi.org/10.26661/2414-1135-2020-80-1-22
Розділ
Статті