СТИЛІСТИКА ЖИВОПИСУ: ЛІНГВІСТИЧНИЙ ІНСТРУМЕНТАРІЙ КРИТИЧНИХ ТВОРІВ МИСТЕЦТВОЗНАВСТВА
Анотація
Стаття досліджує стилістичні засоби в критичних мистецтвознавчих статтях картин відомих художників високого Відродження кінця 15-го - до початку 16-го століття, таких як Леонардо да Вінчі, Альбрехт Дюрер, Джованні Белліні, Лоренцо ді Креді, Пінтуріккьо і П'єро ді Козімо, Розглянуто питання функціонування та мети використання мовного інструментарію. Стилістика критичного аналізу може успішно вловити дух полотна. Використані в таких творах стилістичні прийоми відрізняються розмаїттям.
В ході дослідження було виявлено, що автори мистецтвознавчих творів часто вдаються до використання таких стилістичних прийомів, як епітет, метафора, антитеза, гіпербола, порівняння, кульмінація і символ. Описуючи твір мистецтва, автор вербалізує лише те, що бачить і не повинен в своїй критичній роботі додавати свого враження чи почуттів.
Застосовані в мистецтвознавчих текстах фігуральні вислови виконують ряд прагматичних функцій, серед яких відзначимо наступні: номінативну, емоційно-оцінну, концептуальну, естетичну. Майстри слова в повній мірі використовують лінгвостилістичний інструментарій для посилення емоційного та психологічного впливу на читача.
Посилання
2. Білодід І. К., Бурячок А. А. Словник української мови : в 11 томах. Том 2, 1971. 526 с.
3. Маякова Е. С. Пейзаж как средство создания мистической атмосферы в романе Джона Фаулза «Волхв». Саарбрюккен, Германия : LAP LAMBERT Academic Publishing, 2014. 64 с.
4. Мовчан В. С. Естетика. Навчальний посібник. Київ : Знання, 2011. 527 c.
5. Русанівський В.М. Слово і образ. Питання мовної культури. Вип. 1. Київ, 1967. 301 с.