ОБРАЗ ЖІНКИ В СУЧАСНОМУ АНГЛОМОВНОМУ РЕКЛАМНОМУ ДИСКУРСІ

  • О. В. Бешлей
Ключові слова: рекламний текст, медіадискурс, образ, гендерний стереотип, аксіологічний компонент, глянцевий журнал, вербалізація

Анотація

У статті розглядаються основні якості, що формують образ жінки на матеріалі рекламних текстів і заголовків у сучасних англомовних жіночих глянцевих журналах. Мета роботи полягає у виявленні пріоритетних жіночих якостей, до яких звертаються автори рекламних текстів, і особливо їх вербалізації на лексико-семантичному й стилістико-аксіологічному рівнях. Динамічність дискурсу і миттєва реакція на зміну культурно- соціальних реалій дає змогу глянцевим журналам найбільш ефективно впливати на масову аудиторію, використовуючи комунікативні функції мови і різноманітні мовні прийоми: експресивно забарвлену лексику, стилістичні прийоми, багатозначність і метафоричність висловлювань, гру слів, сленг тощо. Дослідження дає змогу виявити найбільш експлуатовані в гендерно орієнтованих медійних текстах якості жінок, а також їх дистрибуцію відповідно до тематичних груп для формування типового образу. Серед них – зовнішність, стиль, одяг, емоції, характер, поведінка, кар’єра, гроші, ставлення до протилежної статі, шлюбу, відносини всередині гендерної групи (жіноча дружба), ставлення до дітей, рідних, спосіб життя (здоров’я, спорт, шкідливі звички, хобі), сучасні атрибути життя. Виявлено найпоширеніші стереотипні жіночі образи (красива жінка, жінка-модель; ділова жінка, жінка-професіонал; щаслива жінка; секс-символ; дружина, мати і друг). Досить репрезентативним виявився образ жінки-красуні. Краса для жінки – це критерій щасливого і повноцінного життя, засіб досягнення успіху. Іншим не менш поширеним є образ ділової жінки. На перший план виходять такі якості, як впевненість у собі, незалежність і контроль над ситуацією. Однак робота – не єдина сфера інтересів, важлива турбота про будинок, себе самої і свій зовнішній вигляд. Третя група – це образ домогосподарки, дружини, матері, стурбованої сімейним благополуччям, збереженням затишку в домі і здоров’ям близьких. Отже, аналіз рекламного дискурсу жіночих глянцевих журналів вказує на тенденцію до зміни в ієрархії гендерних стереотипів жінок, де простежується зміщення акцентів у бік актуалізації жіночої ділової активності і домінування у професійній сфері.

Посилання

1. Гриценко Е.С. Гендер в британской и американской лингвокультурах. Москва : ФЛИНТA, Наука, 2012. 224 с.
2. Голубовська І.О. Антропологізм у мовознавстві та викладанні іноземних мов. Лінгвістика ХХI століття: нові дослідження та перспективи. 2006. № 1. С. 33–39.
3. Livia A. “One Man in Two Is a Woman”: Linguistic Approaches to Gender in Literary Texts. The Handbook of Language and Gender. Oxford : Blackwell, 2003. P. 142‒158.
4. Cameron D. Gender, Language and Discourse. Signs: Journal of Women in Culture and Society. 1998. Vol. 23. № 4. P. 945–971.
5. Добросклонская Т.Г. Массмедийный дискурс как объект научного описания. Серия «Гуманитарные науки». 2014. № 13 (184). С. 181‒187.
6. Космеда Т.А. Гендерна лінгвістика в Україні: теоретичні засади, дискурсивна практика. Харків : ХНПУ ім. Г.С. Сковороди, 2014. 472 с.
7. Thorne B. Language, Gender, Society. Newbury House Publ. 1983. P. 7–25.
8. Побережная О.Ю. Языковое поведение мужской и женской языковых личностей в газетном дискурсе. Мова. 2003. № 8. С. 204–208.
9. Петров М.С. Гендерные образы и стереотипы современной рекламы. Известия Российского государственного педагогического университета им. А.И. Герцена. 2010. № 124. С. 401–407
10. Мартинюк А.П. Конструювання гендеру в англомовному дискурсі. Харків : Константа, 2004. 292 с.
11. Сельченок К.В. Создание рекламного образа.Москва : Рассвет, 1998. 258 с.
12. Vogue. URL: www.vogue.com
13. Harper’s Bazaar. URL: https://www.harpersbazaar.com/uk/
14. ELLE. URL: www.elle.com
15. Cosmopolitan. URL: http://www.cosmopolitan.com/uk/
16. Glamour. URL: www.glamour.com
Опубліковано
2020-12-09
Як цитувати
Бешлей, О. В. (2020). ОБРАЗ ЖІНКИ В СУЧАСНОМУ АНГЛОМОВНОМУ РЕКЛАМНОМУ ДИСКУРСІ. Нова філологія, 1(80), 54-59. https://doi.org/10.26661/2414-1135-2020-80-1-9
Розділ
Статті