МОВНІ ОСОБЛИВОСТІ КОМУНІКАТИВНОЇ ПОВЕДІНКИ ОСОБИ ЧОЛОВІЧОЇ СТАТІ НА МАТЕРІАЛІ СУЧАСНИХ НІМЕЦЬКОМОВНИХ ШЛЮБНИХ ІНТЕРНЕТ-ОГОЛОШЕНЬ
Анотація
У статті проводиться дослідження комунікативної поведінки маскулінної особи на матеріалі сучасного німецькомовного Інтернет-дискурсу шлюбних оголошень. Наводиться тлумачення поняття «шлюбне оголошення», окреслюється специфіка дослідження комунікативної поведінки саме на матеріалі шлюбних оголошень Інтернет-дискурсу. Встановлюються гендерні особливості комунікативної поведінки представників обох гендерів, що пояснюються як розбіжностями у психофізіології чоловіків і жінок, так і специфічними рисами кожної особистості, національною специфікою, а також стереотипами, що панують у певному суспільстві на сьогоднішній день. Наводиться визначення поняття «комунікативна поведінка», окреслюється гендерна і мовна специфіка цього наукового феномена. У статі виокремлено розбіжності в комунікативній поведінці чоловіків і жінок на рівні лексики і синтаксичних структур, якими вони послуговуються у своєму мовленні. Інтернет-дискурс розглядається як окремий дискурсивний тип, визначаються його специфіка і характерні риси, а також наводиться пояснення специфічності цього наукового феномена. Виокремлюються також специфічні риси німецькомовного Інтернет-дискурсу сучасності. Головною серед них слід назвати тенденцію до змішення англійської і німецької мови під час Інтернет-спілкування. У цій науковій розвідці також проводиться аналіз комунікативної поведінки особи чоловічої статі на матеріалі німецькомовних шлюбних оголошень, що опубліковано в мережі Інтернет. Виокремлюються мовні особливості комунікативної поведінки особи чоловічої статі під час самопрезентації на сайті знайомств. На матеріалі проведеного аналізу оголошень виокремлено характерні риси чоловіка-адресанта, що дають змогу дійти висновків про образ сучасного чоловічка в німецькомовному Інтернет-просторі сучасності, а також у сучасному соціумі німецькомовних країн. Ці висновки дають змогу простежити тенденції зміни гендерних стереотипів у німецькомовному соціумі сучасності, а також розглянути перспективи соціальних змін у гендерній площині .загалом.
Посилання
2. Tromel-Plotz S. Linguistik und Frauensprache (Linguistique et langage féminin). Linguistische Berichte Braunschweig. 1978. № 57. S. 49–68.
3. Lakoff R. Language and woman’s place. Language in Society. 1973. № 2 (1). P. 45–79.
4. Ягуфаров Р.А. Гендерно-возрастные особенности вербальных форм речевого этикета китайского языка (на материале экспериментальных исследований). Филологические Науки. Вопросы Теории и Практики. 2013. № 1. С. 212–215.
5. Schoenthal G. Neue Arbeiten zur feministischen Rhetorik. In: Joachim Dyck et al. (Hrsg.), Rhetorik. 1994. Band 12. S. 108–117.
6. Кремер Л.А. О проблеме взаимосвязи языка и гендера. Вестник Удмуртского Университета. Серия «История и Филология». 2017. № 27 (2). С. 280–285.
7. Стернин И.А. Как с кем разговаривать. Воронеж : «Ритм», 2018. 153 с.
8. Земская Е.А. Активные процессы в языке русского зарубежья. Современный Русский Язык: Активные Процессы На Рубеже XX–XXI Веков. Москва : Языки Славянских Культур, 2008. С. 615–651.
9. Пушкарёва Н.Л. Женщины Древней Руси и Московского царства X–XVII вв. Санкт-Петербург : Издательство Олега Абышко, 2017. 448 с.
10. Корнєва Л. Гендерний аспект комунікації. Філологічні Науки. 2013. № 13. С. 106–113.
11. Тагильцева Ю.Р. Субъективная модальность и тональность в политическом Интернет-дискурсе. 2006. URL: http://lib.sale/besplatno_politologiya/osobennosti-internetdiskursa-35236.html (дата звернення 23.09.2020).
12. Яковлюк А.А. Специфика синтаксических средств немецкоязычного интернет-дискурса. Вестник Челябинского Государственного Педагогического Университета. 2014. № 9.2. С. 212–215.
13. Er sucht sie. URL: https://www.quoka.de/partnerschaften-kontakte/er-sucht-sie/c6010a295965982/hop-oder-top-er-sucht.html (дата звернення 28.09.2020).