РЕАЛІЗАЦІЯ КОМУНІКАТИВНИХ СТРАТЕГІЙ І ТАКТИК В ІСПАНСЬКОМОВНОМУ ГАСТРОНОМІЧНОМУ ДИСКУРСІ

Ключові слова: дискурс, гастрономія, гастрономічний дискурс, жанр дискурсу, комунікативна стратегія, комунікативна тактика

Анотація

Статтю присвячено виявленню особливостей реалізації комунікативних стратегій і тактик в іспанськомовному гастрономічному дискурсі. Вибір гастрономічного дискурсу як об’єкта дослідження зумовлений тим, що харчування займає надзвичайно важливе місце у людському житті не тільки з біологічної точки зору, але й як специфічний елемент культури, адже їжа є важливим елементом міжособистісної та міжкультурної комунікації. Вона передає інформацію про людину, її етнічну та соціальну ідентичність, виховання, ставлення до здоров’я, економічний статус, релігійні переконання тощо. Дослідження зосереджується на жанрах гастрономічного дискурсу, таких як рецепти, кулінарна реклама, меню, блоги, туристичні путівники та інтернет-сторінки ресторанів. У статті проаналізовано те, як ці жанри об’єднуються тематично та лексично, створюючи мовну систему, що базується на конкретних комунікативних стратегіях і тактиках. Основним матеріалом для дослідження стали тексти кулінарних рецептів, інтернет-сторінки ресторанів, кулінарні блоги та путівники гастрономічних закладів, які демонструють, як їжа стає елементом комунікації. Спілкування в гастрономічному контексті не лише відображає культурні особливості, але й слугує інструментом для досягнення певних цілей. Під час дослідження було виявлено основні стратегії і тактики, що втілюються в гастрономічному дискурсі та залежать від багатьох екстралінгвальних факторів, таких як мета спілкування, статус учасників та конкретний контекст. Особливу увагу приділено стратегіям залучення, формування довіри, обіцянки насолоди, звернення до сімейних цінностей та національного колориту, а також тактикам візуалізації й спонукання до дії. Проаналізовано, як гастрономічний дискурс адаптується до медіаформатів і стає потужним інструментом впливу на аудиторію. Результати свідчать про важливість стратегій і тактик у створенні довірливих відносин з клієнтами та активній взаємодії з аудиторією. Таким чином, гастрономічний дискурс постає як важливий елемент соціального та культурного обміну, що відкриває перспективи для подальших досліджень у цій галузі.

Посилання

1. Галаур С.П. Інтермедійний код гастронімів у жанрі меню: вивчення іншомовних слів під час віртуальної екскурсії. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. 2023. Вип. 92. Том 2. С. 22–25.
2. Гафу Т.Г. Сучасний англомовний гастрономічний дискурс: когнітивний вимір : дис. ... канд. філол. наук. Чернівці : Чернівецький національний університет ім. Юрія Федьковича, 2021. 216 с.
3. Герасименко О.Ю. Стратегії і тактики маніпулятивного впливу у політичному дискурсі : аналіз та класифікація. Інтелект. Особистість. Цивілізація. 2023. № 2 (23). С. 78–88.
4. Державецька І.О. Глютонічний дискурс : лексикографічний аспект. Одеський лінгвістичний вісник. Одеса : НУ «ОЮА», 2014. № 4. С. 69–72.
5. Долгушева О.В., Кочубей В.Ю. кулінарний рецепт як засіб формування і розвитку англомовної лінгвістичної і мовленнєвої компетентностей. Закарпатські філологічні студії. 2023. Вип. 27. Том 2. С. 58–63.
6. Іщенко Л.І., Глушаниця Н.В. Трансформація кулінарних ідей: національна ідентичність американської кухні. Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В.О. Сухомлинського. Серія «Філологічні науки (літературознавство)». 2017. № 1 (19). С. 115–120.
7. Макухіна С.В. Гастрономічний дискурс як фактор міжкультурної комунікації. Індустрія гостинності: стан, тенденції розвитку та перспективи галузі в умовах війни : збірник праць міжнародного науково-практичного форуму, м. Львів, 19‒21 квітня 2023 р. Львів : ТзОВ «Фірма «Камула», 2023. С. 371–375.
8. Марінашвілі М.Д., Коккіна Л.Р., Польщина Д.С. Французькомовний гастрономічний дискурс : лінгвопрагматичний аспект. Записки з романо-германської філології. Одеса : Одеський національний університет імені І.І. Мечникова. 2022. Випуск 1 (48). С. 73–85.
9. Орищак А.В. Реалізація комунікативних стратегій і тактик в англомовному рекламному дискурсі : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 035 «Філологія» / наук. керівник Г.І. Приходько. Запоріжжя : ЗНУ, 2022. 56 с.
10. Приходько Г.І., Добровольська М.Б. Засоби вираження імпліцитної оцінки в англійськомовному художньому дискурсі: лінгвопрагматичний аспект : монографія. Львів – Торунь : Liha-Pres, 2024. 168 с.
11. Скічко А.С. Національні та структурні особливості британського гастрономічного дискурсу. Вчені записки Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського. Серія «Філологія. Соціальні комунікації». 2020. Том 31 (70) № 1 Ч. 2. С. 193–197.
12. Шило С.Б. Комунікативні стратегії і тактики впливу в політичному дискурсі (на матеріалі промови П. Порошенка на пресконференції «Виклики – 2018»). Лінгвістика. 2018. № 1 (38). С. 154–163.
13. Antón C., Camarero C., Laguna M. Impacts of Authenticity, Degree of Adaptation and Cultural Contrast on Travellers’ Memorable Gastronomy Experiences. Journal of Hospitality Marketing & Management. 2019. No 28 (7). P. 743–764.
14. Shirolkar Sh., Peshave J., Kolapkar A. A study of food blogs – a newer trend that customers follow while choosing restaurants. Journal of Emerging Technologies and Innovative Research. Ahmedabad : Gandhinagar Institute of Technology, 2022. Vol. 9. Issue 6. P. 156–168.
15. Vaity O. Study on developing of culinary tourism an important factor in today’s scenario. PalArch’s Journal of Archaeology of Egypt / Egyptology. 2021. Vol. 18(1). P. 4478–4484.
16. Wurm A. The development of German culinary technical language under French influence using the example of food names. Cologne Conference on Technical Translation. Frankfurt/Main : Lang, 2010. pp. 223–236.
Опубліковано
2024-12-30
Як цитувати
Тєлкова, О. В., & Мішукова, О. М. (2024). РЕАЛІЗАЦІЯ КОМУНІКАТИВНИХ СТРАТЕГІЙ І ТАКТИК В ІСПАНСЬКОМОВНОМУ ГАСТРОНОМІЧНОМУ ДИСКУРСІ. Нова філологія, (96), 137-144. https://doi.org/10.26661/2414-1135-2024-96-17
Розділ
Статті